چه زمانی به سئو نیاز داریم؟
از زمان شروع فعالیت های اقتصادی در فضای اینترنتی شما نیاز به مشاور سئو دارید .در زمان راه اندازی وطراحی سایت، مشاوره سئو در انتخاب اسم خاص که مناسب و مرتبط با نوع فعالیت ، انتخاب نام دامنه ، انتخاب شرکت ارائه دهنده هاست و امکانات مورد نیاز سایت و … میتواند به شما کمک کند.
همین مشاور برای یک سایت در حال کار میتواند اقدامات و پیشنهادات کاملا متفاوتی را ارائه نماید. سعی کنید قبل از شروع پروژه وب سایت خود، مشاوره سئو را انجام دهید تا استراتژی مشخصی از همان ابتدا در سایت شما ایجاد شود.
هدف شما از بهینه سازی وب سایت چیست؟
آیا هدف نهایی شما فقط نشستن در صدر نتایج موتورهای جستجو است؟ آیا مخاطبینی از این درگاه به سایت شما وارد میشوند و یا در نهایت مشتری شما خواهند بود؟
هدف اولیه در فعالیت های مرتبط با سئو کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل است، ولی هدف اصلی ما باید افزایش مخاطبین واقعی سایت، که موجب افزایش میزان فروش یا بهینه سازی نرخ تبدیل می شود. اینجاست که نقش یک مشاور سئو نمایان میگردد و اهمیت مشاوره سئو حرفه ای چند برابر می گردد.
1- روی یک یا دو کلمه کلیدی طولانی و اصلی تمرکز کنید
بهینهسازی کردن پستهای وبلاگ از نظر کلمات کلیدی به این معنا نیست که در یک متن تا میتوانید از کلمات کلیدی استفاده کنید. این کار حتی ممکن است به ضرر سئوی سایت باشد زیرا موتور جستجو ممکن است فکر کند متن شما اسپم بوده و تنها از طریق کلمات کلیدی قصد دارد رتبه خود را افزایش دهد. استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی نه تنها برای موتورهای جستجو نامناسب است بلکه از نظر خواننده متن نیز ناخوشانید است. پس استفاده از کلمات کلیدی باید درست و به جا باشد.
برای هر پست وبلاگ روی یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنید تا بتوانید هدف اصلی از نوشتن محتوا را حفظ کنید. مطمئنا هر مطلبی این پتانسیل را دارد که بیش از دو کلمه کلیدی را پوشش دهد، اما انجام چنین کاری به هیچ عنوان توصیه نمیشود. از آنجایی که بازدیدکنندگان وبسایت معمولا از کلمات کلیدی طولانی استفاده میکنند بنابراین بهتر است در هر متن روی یک یا دو کلمه کلیدی طولانی تمرکز شود. به عبارت دیگر استفاده از کلمات کلیدی درست باعث هدایت ترافیک مناسب به وبسایت میشود.
2- کلمات کلیدی انتخابی را در بخشهای مخصوص قرار دهید
حال که کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید زمان آن رسیده است که در جای مناسب از آن استفاده کنید. بهترین محل برای استفاده از کلمات کلیدی و افزایش رتبه در جستجو کدام قسمتها هستند؟ در هر وبلاگی کلمات کلیدی باید در چهار منطقه یعنی در عنوان، سر تیتر و بدنه اصلی، یو آرال و متا دیسکریپشن قرار بگیرند.
3- وبلاگ باید در موبایل نیز قابل خواندن باشد
مدتی پیش شرکت گوگل اعلام کرد اکثر کاربران برای جستجو داخل گوگل از موبایل بیشتر از دسکتاپ استفاده میکنند. زمانی که جستجویی از طرف موبایل در گوگل انجام میشود، گوگل صفحه هایی که نمایش مخصوص موبایل دارند را در ابتدا نشان میدهد. این مورد به تازگی و در سال 2015 به الگوریتمهای گوگل اضافه شده است، درنتیجه این مورد هنوز هم تأثیر زیادی روی رتبهبندی سایت دارد. وبسایتهایی که از لحاظ سایز با موبایل و تبلت همخوانی داشته باشند ریسپانسیو هستند و امروزه بیش از پیش برای سئو اهمیت پیدا کردهاند. بنابراین اگر هنوز به فکر انجام این کار نیفتادهاید بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید. وبسایتهایی با طراحی ریسپانسیو برای نمایش صفحات در موبایل و دسکتاپ از یوآرال جداگانهای استفاده نمیکنند و این موضوع برای سئو و رتبه سایت خوب است.
از آنجایی که تغییراتی از این قبیل، اول در خود سایت گوگل اعمال میشود، بهتر است این وبسایت را تحت نظر داشته باشید.
4- از خوشهبندی موضوعها استفاده کنید
بسیاری از وبسایتها دارای یک وبلاگ هستند که روی کلمات کلیدی خاصی تمرکز کرده است و با توجه به آنها محتوا تولید میکند. نتیجه چنین کاری این است که وبسایت به هم ریخته و شلوغ شده و درنتیجه کاربر نمیتواند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند. این کار حتی باعث میشود زمانی که در مورد پست مشابه ای مطالب مجزا تولید میکنید، یوآرال های خود سایت نیز برای کسب رتبه بهتر با یکدیگر به رقابت بپردازند.
بهترین راه برای اینکه وبسایت رتبه بهتری کسب کند و در نتیجه جستجوهای گوگل نمایش داده شود این است که از خوشه بندی موضوعی استفاده کند. برای انجام چنین کاری ابتدا موضوعات مرتبطی که دوست دارید سایتتان با توجه به آنها رتبهبندی شود را مشخص کنید. سپس با توجه به کلمات کلیدی مرتبط با هر موضوع محتواهایی تولید کنید که بتوانند به یکدیگر لینک دهند. این مدل باعث سازماندهی شدن معماری سایت شده و کمک میکند کاربران راحتتر بتوانند مطلب مورد نظر را پیدا کنند و همانطور که میدانید این موضوع روی رتبه سایت تأثیر خواهد گذاشت. پس فراموش نکنید که یک معماری منسجم برای وبسایت از سه قسمت موضوع اصلی، مطالب خوشهبندی شده و هایپرلینکها تشکیل میشود.
بدون دیدگاه